گیر کردن دانه برنج فجر طارم محلی در گلو کودک دو ساله سبب مرگ وی شد

بوی بیشتر  برنج فجر طارم محلی های سفید دیگر سبک تر و کمتر قابل توجه است  کمی شبیه نان و نشاسته ای.

تفاوت طعم برنج یاس با سایر برنج های سفید بستگی به نوع خاص برنج سفید دارد.

به طور کلی برنج سفید ملایم و کمی شیرین است. برنج یاس نیز نسبتاً ملایم است. با این حال، برخی از افراد متوجه طعم آجیلی می شوند یا می گویند که طعم برنج یاس بیشتر شبیه گیاهان است.

بوی برنج ممکن است بر درک فرد از طعم آن تأثیر بگذارد. در اکثر غذاها، عامل اصلی تعیین کننده طعم و مزه این است که فرد چگونه برنج خود را مزه دار می کند.

برنج سفید یاسمن و سایر انواع برنج سفید دارای مشخصات غذایی تقریباً یکسانی هستند.

برنج یاسمن نسبت به برخی دیگر از برنج های سفید کالری و چربی منبع قابل اعتماد کمی بیشتر دارد، اما به اندازه ای نیست که به طور قابل توجهی بر اهداف تغذیه ای افراد یا احساس سیری بعد از خوردن تأثیر بگذارد.

از آنجایی که مشخصات مواد مغذی آنها بسیار شبیه به هم است، هر کسی که بین برنج سفید یاسمن و سایر اشکال برنج سفید انتخاب می کند، ممکن است به سادگی بخواهد هر کدام را که فکر می کند بهترین طعم را دارد انتخاب کند.

برنج قهوه ای یاسمن از برخی جهات سالم تر از برنج یاس سفید است. تمایل به داشتن پروتئین بیشتر و فیبر بیشتری دارد.

برنج یاسمن قهوه ای کالری بیشتری نسبت به سفید دارد. این بدان معنی است که فرد پس از خوردن آن مدت طولانی تری احساس سیری می کند – اما نه آنقدر کالری که احتمالاً مانعی برای اهداف کاهش وزن باشد.

افرادی که رژیم‌های غذایی کنترل‌شده کالری مصرف می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت برنج قهوه‌ای بخورند و ممکن است متوجه شوند که این برنج جایگزین سیرکننده‌تری برای میان‌وعده یا برنج سفید کم‌مغذی است.