پلاسکو دزفول به مدا 100 سال قابل استفاده است

میلیاردها بطری پلاسکو دزفول با این وعده فروخته شد که آب بطری برای مو و پوست مفید است، سالم تر از نوشابه ها و ایمن تر از آب لوله کشی است. و مصرف کنندگان طولی نکشید که به این فکر افتادند که تقریباً در هر جایی که می روند به آب در دسترس نیاز دارند.

بطری‌های پلاستیکی و درب بطری‌ها سومین و چهارمین زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده در پاکسازی‌های سالانه ساحل Ocean Conservancy هستند.

چیزی که بطری‌ها را از سایر محصولات پلاستیکی متمایز می‌کند که در ظهور مصرف‌گرایی پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمدند، سرعت بی‌نظیری است که بطری نوشیدنی که اکنون در سراسر جهان در همه جا وجود دارد، از راحتی به نفرین تبدیل شده است. انتقال در یک نسل انجام شد.

ظروف پلاستیکی

پیتر گلیک، یکی از بنیانگذاران و رئیس بازنشسته مؤسسه اقیانوس آرام در اوکلند، کالیفرنیا، و نویسنده کتاب بطری شده و فروخته شده: داستان پشت وسواس ما با می گوید: “بطری پلاستیکی صنعت نوشیدنی را متحول کرد و عادات ما را از طرق مختلف تغییر داد.” آب بطری شده.

ما به جامعه‌ای تبدیل شده‌ایم که به نظر می‌رسد اگر آب در دسترسمان نباشد، اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد. این یک جور احمقانه است. اینطور نیست که در قدیم کسی از تشنگی مرده باشد.

در سال 2016، سالی که فروش آب بطری در ایالات متحده رسماً از نوشابه ها پیشی گرفت، جهان با بحران رو به رشد زباله های پلاستیکی بیدار شد.

واکنش متقابل در برابر انبوه بطری های دور ریخته شده که آبراه ها را مسدود می کند، اقیانوس ها را آلوده می کند و فضای داخلی را آلوده می کند ، سریع بوده است. به طور ناگهانی، حمل بطری های پلاستیکی آب سرد نیست.

چیزی که جالب است پوشیدن آنهاست: مد باسن به لباس های طراحان ساخته شده از بطری های آب بازیافتی تبدیل می شود. حتی بازار رو به رشدی از لوازم لوکس و قابل شارژ مجدد از جنس استنلس استیل وجود دارد از جمله یک بطری با نسخه محدود پوشیده شده با هزاران کریستال سواروسکی که تقریباً 2000 دلار به فروش می رسد.