پارچه سوییت مخمل موجب از بین رفتن سرماخوردگی می شود

نساجی یک اصطلاح چتری است که شامل مواد مختلف بر پایه الیاف از جمله الیاف، نخ ، رشته ، نخ ، انواع پارچه سوییت مخمل و غیره می شود.

با این حال، بافندگی تنها روش تولید نیست و بسیاری از روش‌های دیگر بعدها برای شکل‌دهی ساختارهای نساجی بر اساس کاربرد مورد نظرشان توسعه یافتند.

بافندگی و نبافته از دیگر انواع محبوب تولید پارچه سوییت مخمل هستند. در دنیای معاصر، منسوجات نیازهای مواد را برای کاربردهای همه کاره، از ساده روزانه برآورده می کنند.لباس تا ژاکت ضد گلوله ، لباس فضایی و روپوش پزشک.

منسوجات به دو گروه مصارف خانگی [منسوجات مصرفی] و منسوجات فنی تقسیم می شوند. در منسوجات مصرفی، زیبایی و راحتی مهمترین فاکتور است، اما در منسوجات فنی، ویژگی های کاربردی در اولویت است.

پارچه

ژئوتکستایل ، منسوجات صنعتی ، منسوجات پزشکی و بسیاری از حوزه‌های دیگر نمونه‌هایی از منسوجات فنی هستند، در حالی که پوشاک و مبلمان نمونه‌هایی از منسوجات مصرفی هستند.

هر یک از اجزای یک محصول نساجی، از جمله الیاف، نخ، پارچه سوییت مخمل، فرآوری و تکمیل ، بر محصول نهایی تأثیر می‌گذارد. اجزاء ممکن است در بین محصولات نساجی مختلف متفاوت باشند زیرا بر اساس تناسب آنها برای هدف انتخاب می شوند .

فیبر کوچکترین جزء پارچه سوییت مخمل است. الیاف معمولاً به نخ ریسیده می شوند و از نخ ها برای تولید پارچه سوییت مخمل استفاده می شود. فیبر ظاهری شبیه مو دارد و نسبت طول به عرض بالاتری دارد.

منابع الیاف ممکن است طبیعی ، مصنوعی یا هر دو باشند. تکنیک های نمدی و چسباندن مستقیماً الیاف را به پارچه سوییت مخمل تبدیل می کند. در موارد دیگر، نخ ها با سیستم های مختلف تولید پارچه سوییت مخمل دستکاری می شوند تا ساختارهای پارچه سوییت مخمل ای مختلف تولید شود. الیاف پیچ خورده یا چیده می شوند تا رشته ای طولانی و پیوسته از نخ ایجاد شود.