قیمت بهترین تخم کتان صادراتی ایران

یکی از بهترین راه های کسب درامد ایران ارائه یهترین تخم کتان با مناسب ترین قیمت از نوع صادراتی به کشورهای همسایه می باشد.
یکی از گیاهان بسیار پر کاربرد در صنعت گیاه کتان است که از تمامی اجزای آن برای تولید پارچه کتانی استفاده می شود. این پارچه طرفداران بسیار زیادی در تمام دنیا دارد و به علت خنک بودن و همچنین عدم ایجاد حساسیت برای پوست بسیار مناسب است و استفاده از آن رایج می باشد. یکی که از پرسودترین گیاهانی که در طبیعت وجود دارد از تخم کتان است که می‌توان روغنی از آن تهیه کرد که بسیار پرکاربرد است. بین المللی این گیاه بر هیچ کس پوشیده نیست و کشورهایی که تولید کننده اصل این گیاه هستند آن را به اقصا نقاط دنیا صادر می‌کند ایران نیز از تخم کتان را به سراسر دنیا می‌توانند صادرات کند.
زیرا ایران دارای پتانسیل هایی برای رشد این گیاه هستند همچنین خاک مرغوب آن موجب شده که گیاه با کیفیت می‌گردد اما صنایع تبدیلی این کار در ایران بسیار کم است و امکان صادرات خام این محصول نیز فراهم نیامده است.
و بسیار در این زمینه کم پرداخته شده است از این رو نمی‌توان به عنوان یک صادرات غیرنفتی به صادرات بذرهای روغنی روی آورد از جمله تخم کتان بذر کنجد و همچنین کلزا.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی