قوری چینی اصل موجب درمان سنگ کلیه می شود

آب چای سبز هرگز نباید در داخل قوری چینی اصل به جوش آید. فقط باید آنقدر گرم شود که حباب های ریز از کف کتری بلند شوند (حدود 85 درجه سانتیگراد).

آب برای چای یاس می تواند کمی گرمتر باشد و آب برای Oolong (wulong) یا سیاه می تواند در حال جوش (100 درجه سانتیگراد) باشد.

هرگز آب را برای چای در مایکروویو گرم نکنید و از دستگاه های آب گرم فوری موجود در برخی از سینک ها استفاده نکنید. آن را به روش سنتی  در کتری، روی اجاق گاز گرم کنید.

قوری

سپس آب کتری را باید در یک قوری بزرگ سفالی ریخت. یک جا دنج در اطراف قوری بزرگ آن را گرم نگه می دارد از این قوری بزرگ آب را از فاصله کمی به داخل قوری کوچک بریزید تا برگها با آب پوشانده شوند.

تقریباً بلافاصله پس از ریختن آب داغ در قوری کوچک، آب را در میان فنجان های کوچک چای بریزید. شما این چای را نخواهید خورد. هدف از این ریختن، مزه دار کردن و گرم کردن فنجان ها است.
سپس فنجان های چای را از اولین ریختن روی قابلمه خالی کنید. این کار قوری را گرم نگه می دارد و به درمان خاک رس قابلمه چای کمک می کند. چای را در فنجان های چای بریزید. توجه داشته باشید که این اولین وعده چای در واقع فقط باید 10 تا 30 ثانیه دم بکشد. تا زمانی که فنجان ها را روی قوری چای خالی کردید، وقت آن است که چای را از دیگ چای داخل فنجان ها بریزید.

با هر دم کردن بعدی، تقریباً 30 ثانیه به زمان دم کردن اضافه کنید. یک چای خوب حداقل 3 دمنوش تولید می کند. فنجان چای را در یک جا لاکی، چوبی یا بامبو قرار دهید. به مهمان خود پیشنهاد دهید.

اگر مهمان هستید، فنجان و جا چای را با دو دست دریافت کنید. برای نوشیدن چای، جا لیوان چای را با دست چپ خود بگیرید و لیوان چای را به آرامی با انگشتان دست راست بلند کنید. هر فنجان چای 2 یا 3 جرعه چای را در خود جای می دهد.