فردی به علت خوردن انجیر تازه استهبان در سن 20 سالگی موهایش سفید شد

اما اکنون خوشحالیم که این میوه انجیر تازه استهبان آبدار و شیرین را در قفسه فروشگاه ها پیدا کرده ایم. انجیر  همان درخت انجیر در باغ عدن، همان درخت انجیر در مثل کتاب مقدس.

تعداد کمی از مردم به این فکر می کنند که خوردن میوه های تازه یا خشک این درخت خاص چقدر برای سلامتی ما مهم است. همه باید در مورد خواص مفید و موارد منع مصرف این میوه به خصوص برای خانم ها بدانند.

تمام فواید انجیر در ترکیب شیمیایی شگفت انگیز آن نهفته است. هر ماده موجود در آن، با ورود به بدن انسان، کار عظیم و عظیمی در رفع اشکال فعالیت حیاتی بسیاری از سیستم ها و اندام ها انجام می دهد.

از آنجایی که انواع میوه ها روی میزهای ما می آیند ، این سوال کاملا طبیعی است. انجیر تازه چه فایده ای دارد و آیا به صورت خشک خاصیت خود را از دست نمی دهد. واقعاً تفاوت وجود دارد.

انجیر

ترکیب شیمیایی و خواص مفید انجیر تازه گلوکز باعث می شود انجیر مواد ضد سمی عالی باشد. فروکتوز تجزیه الکل را در خون تسریع می کند، از تشکیل پلاک روی دندان ها جلوگیری می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند.
اسیدهای آلی به بازسازی سلولی و بافتی کمک می کنند، بنابراین فواید انجیر برای زنان آشکار است. دارای خواص ضد پیری عالی است.
تانن ها به دلیل خواص ضد التهابی و تسکین دهنده خود شناخته شده اند. پروتئین تمام فرآیندهای متابولیک بدن را فعال می کند و ماده سازنده سلول ها است.
چربی منبع اصلی انرژی برای انسان است. ویتامین ها: کاروتن، B1، B3، PP، C – سلول ها را تغذیه می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.
مواد معدنی: سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر – نقش فعالی در فرآیندهای متابولیک دارند. محتوای کالری انجیر تازه تنها 49 کیلو کالری است، بنابراین از آن در برنامه های کاهش وزن مختلف استفاده می شود.