شیره خرما سفت شده موجب کچل شدن پسر جنوبی شد

در آشپزی ایرانی از شیره خرما سفت شده برای شیرین کردن ارده ( رب تاهینی ) در وعده صبحانه استفاده می شود. جایگزین آن شربت انگور است (انگلیسی)روسی. آیا ملاس خرما جایگزین قند در رژیم غذایی شما می شود؟

ملاس معروف ماده ای چسبناک و شیرین است که ویسکوزیته آن بستگی به ماده ای دارد که به عنوان منبع استخراج آن استفاده می شود. در سه نوع روشن، تیره و مشکی موجود است.

محتوای غذایی آن بسته به روش رسیدن مورد استفاده در تولید، بلوغ گیاهی که ملاس از آن استخراج می شود و میزان شکر استخراج شده متفاوت است.

ملاس همچنین یک منبع خوب، کربوهیدرات بالا و غنی است. کربوهیدرات ها ویتامین ها که مهم ترین آن ها انواع ویتامین های گروه B است، علاوه بر این منبع مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس، آهن، فسفر و سدیم است.

شیره خرما

گونه‌های ملاس خرما پلاس که در رژیم غذایی برای بسیاری به‌عنوان جایگزین سالمی برای شکر استفاده می‌شود، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند زیرا از سلامت بدن در برابر اثرات منفی رادیکال‌های آزاد ناشی از فرآیندهای متابولیک و یکی از فواید ملاس محافظت می‌کنند.

صورت این است که از آسیب به سلول های پوست در نتیجه تعامل این رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. مهمترین فواید ملاس خرما برای صورت چیست؟
خرما حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها مانند کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و اسید فنولیک است که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است، ملاس استخراج شده را به دلیل فواید بدن و پوست به عنوان یک تقویت کننده شادابی و به عنوان یک مشکل برجسته می کند.

حل کننده در مورد مشکلات سلامتی اش مهمترین فواید ملاس خرما برای صورت چه باید رعایت کرد. ضد آکنه زیرا حاوی نخود شیر است که با کاهش اثر رادیکال های آزاد ناشی از فرآیندهای متابولیک روی سلول های پوست، اثر آکنه را از بین می برد.