ساخت اولین سبد با سبزی خشک فله ای توسط چینی ها در سال 2022

اگر سس، خورش یا سوپی درست می‌کنید که بیش از چند دقیقه روی اجاق گاز یا فر حباب می‌زند، سبزی خشک فله ای می‌توانند طعم خوبی به آن اضافه کنند. پس از پختن ظرف حاوی گیاهان تازه به مدت 10 یا 15 دقیقه، تمام روغن‌های فرار و استرها از بین می‌روند که طعم تازه‌ای به گیاهان تازه می‌دهند. وقتی گیاهان خشک شده همان اثر را داشته باشند، صرف هزینه اضافی هیچ فایده ای ندارد.

برخی از گیاهان خشک شده طعم بهتری دارند و ارزش نگهداری در انبار را نسبت به بقیه دارند. پونه کوهی، مرزنجوش، آویشن، رزماری، برگ بو، برگ کاری و دانه رازیانه همگی به خوبی خشک می شوند. هنگام استفاده از رزماری خشک، حتما برگ های سفت را قبل از افزودن به دستور غذا خرد کنید. توجه داشته باشید که گیاهان خشک به مرور زمان قدرت خود را از دست می دهند و پس از یک سال باید دور ریخته شوند.

سبزی خشک

قاعده کلی برای تعویض گیاهان خشک شده با گیاهان تازه این است که از 1/3 مقداری که در دستور غذا ذکر شده است استفاده کنید.
اگر در دستور غذا 1 قاشق غذاخوری رزماری تازه نیاز است، 1 قاشق چایخوری رزماری خشک شده (در یک قاشق غذاخوری 3 قاشق چایخوری وجود دارد) اضافه کنید.
همین قانون در مورد عکس نیز صدق می کند: اگر در دستور غذا 1 قاشق چایخوری جعفری خشک شده است، 1 قاشق غذاخوری تازه اضافه کنید.
به یاد داشته باشید که گیاهان تازه بهتر است در پایان پخت و پز یا بعد از پخت اضافه شوند. از طرف دیگر گیاهان خشک از پخت و پز سود می برند و باید زودتر به آن اضافه شوند تا طعم آنها بهتر شود.
گیاهان خشک را نمی توان برای راحتی یا ارزش کوبید. آنها می توانند هر غذایی را جاز کنند و تنها با یک بار پاشیدن آن را از حالت ملایم و کسل کننده به فوق العاده خوشمزه تبدیل کنند.
گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام گیاهان را با چه ظروف و طعمی باید مطابقت دهید دشوار است بنابراین ما کار سختی را برای شما انجام داده ایم. اگر می خواهید خورش درست کنید یا پاستا خود را پخته کنید، دیگر دنبال آن نروید.