بیل مکانیکی خط ۶ که به عنوان ماشین عروس دو زوج اروپایی انتخاب شد

بیل مکانیکی خط ۶ دراگلاین قطعه ای از تجهیزات سنگین است که در مهندسی عمران و معادن سطحی استفاده می شود. درگ لاین ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند آنهایی که بر اساس جرثقیل های استاندارد، بالابر و واحدهای سنگینی که باید در محل ساخته شوند.

اکثر جرثقیل های خزنده، با درام وینچ اضافه شده در جلو، می توانند به عنوان یک کشنده عمل کنند. این واحدها (مانند جرثقیل های دیگر) به گونه ای طراحی شده اند که بر روی تریلرهای مسطح از بین بروند و از طریق جاده حمل شوند.

خطوط دراگ مورد استفاده در مهندسی عمران تقریباً همیشه از این نوع جرثقیل کوچکتر هستند. اینها برای ساخت جاده، بندر، لایروبی حوضچه و کانال و به عنوان دکل های شمع زنی استفاده می شود.

بیل مکانیکی را می توان به عنوان یک تجهیزات ساختمانی سنگین تعریف کرد که شامل یک بوم، دیپر (یا چوب)، سطل و کابین بر روی یک سکوی دوار معروف به “خانه” است.

بیل مکانیکی

 

آنها ماهیت هیدرولیکی دارند. تمام حرکات و عملکردهای بیل مکانیکی هیدرولیک با استفاده از سیال هیدرولیک با سیلندرهای هیدرولیک و موتورهای هیدرولیک انجام می شود.

به دلیل حرکت خطی سیلندرهای هیدرولیک، نحوه عملکرد آنها با بیل مکانیکی کابلی که از وینچ و طناب فولادی برای انجام حرکات استفاده می کنند، تفاوت اساسی دارد.

کاربردهای اصلی بیل مکانیکی حفر ترانشه ها، چاله ها و فونداسیون ها است که قدرت انجام این کارها را بسیار راحت تر و موثرتر از سایر تجهیزات سنگین موجود در بازار فراهم می کند. در زیر برخی از انواع محبوب بیل مکانیکی آورده شده است.

بیل مکانیکی خزنده (یا حفار خزنده) وسیله نقلیه ای است که برای حفاری یا درجه بندی یا جابجایی زمین و اجسام بزرگ طراحی شده است و بر اساس نحوه حرکت آن طبقه بندی می شود.

انواع بیل مکانیکی شامل بیل های چرخدار، واکر، یدک کش و ریلی می باشد. این خزنده‌ها در ارتباط با تانک‌های ردیابی که به‌طور گسترده توسط ارتش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر روی همان سیستم چرخ‌های چرخان حرکت می‌کنند اما همچنین توانایی حفاری، چیدن و انتقال مواد حفاری‌شده را در حین کار دارند.

اجزای بیل مکانیکی خزنده شامل شاسی اصلی خزنده، تکیه گاه روتور، اتصالات چرخان مرکزی، میزهای گردان، وزن دستگاه، پانل، کابین و تهویه مطبوع است.

بیل های خزنده به طور گسترده در کارهای ساختمانی مانند حفر ترانشه ها، سوراخ ها و پایه ها و همچنین برای جابجایی مواد، جابجایی زمین، تخریب، لایروبی و غیره استفاده می شود.