ارده در بروجرد موجب کاهش کم خونی در کودکان می شود

گیاه کنجد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی می روید. مردم آن را برای دانه‌های خوراکی‌اش می‌کارند، که افزودنی‌های محبوب بسیاری از غذاها در سراسر جهان است.

ارده در بروجرد  از دانه های کنجد تولید می شود که این دانه که حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند. دانه های ارده همچنین کلسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

مردم می توانند دانه های ارده را همانطور که هستند بخورند، آن را به عنوان یک ماده غذایی به وعده های غذایی اضافه کنند یا از روغن دانه ارده در پخت و پز استفاده کنند.

تاهینی که مردم برای تهیه هوموس و سایر غذاها از آن استفاده می کنند، خمیری است که از دانه ارده تهیه می شود.

ارده

در این مقاله، ما به فواید و خطرات بالقوه دانه ارده برای سلامتی نگاه می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه افراد می توانند آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

دانه های ارده منبع خوبی از پروتئین هستند. یک قاشق غذاخوری یا 9 گرم (گرم) دانه ارده حاوی 1.60 گرم منبع مطمئن پروتئین است. یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم تاهین، 2.55 گرم پروتئین منبع مطمئن را فراهم می کند.

پروتئین به استخوان، ماهیچه و بافت بدن کمک می کند سالم بمانند. نقش کلیدی در رشد دارد. دانه ارده منبع خوبی از کلسیم هستند. یک قاشق غذاخوری دانه ارده 87.80 میلی گرم (میلی گرم) منبع مطمئن کلسیم را فراهم می کند.

یک قاشق غذاخوری تاهینی حاوی 63.90 میلی گرم منبع مطمئن این ماده معدنی است. منبع معتبر مؤسسه ملی سلامت (NIH) مصرف روزانه 1000 میلی گرم کلسیم را برای افراد 19 سال و بالاتر توصیه می کند.

زنان بالای 51 سال و مردان بالای 71 سال به 1200 میلی گرم نیاز دارند، در حالی که افراد 14 تا 18 سال به 1300 میلی گرم در روز نیاز دارند.

ز سرطان پیشگیری و درمان می کند. همانطور که گفتیم، دانه های ارده دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، پیشگیری کننده شیمیایی و ضد کبدی هستند. این خواص به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های ارده دارای خواص ضد سرطانی هستند که آن‌ها را در پیشگیری و درمان سرطان مفید می‌سازد.